piątek, 10 maja 2013

#19 Mój sposób na przyspieszenie metabolizmu!

Witajcie,
Kiedy zaczęłam chodzić na siłownie wiedziałam,że wraz z tym będę musiała zmienić swój styl odżywiania. Było to bardzo trudne, gdyż fast foody i Cola były w mojej diecie niemal codziennie. Zastanawiałam się - co pić,żeby było smaczne, zdrowe i miało pozytywny wpływ na moją sylwetkę? Odpowiedź znalazłam bardzo szybko - ZIELONA HERBATKA:) Na początku bardzo ciężko było mi się przekonać do herbaty, którą się nie słodzi ani do której nie dodaje się cytrynki. Gdy jednak zaczęłam szukać informacji o jej cudownych właściwościach z każdym kubkiem smakowała mi coraz bardziej.


Piłam już wiele herbat zielonych - z dodatkiem aromatu cytrynowego i bez, w torebkach i liściastą. Jednak najbardziej polubiłam herbatkę liściastą z Herbapolu. Staram się wypijać dwie filiżanki dziennie tego cudownego naparu.


Zielona herbata przyrządzana jest z liści herbaty chińskiej Camellia sinensis. Do przygotowania filiżanki napoju wystarczy jedna płaska łyżeczka liści herbaty. Bardzo ważny jest sposób parzenia herbaty - temperatura wody, którą zalewamy herbatę nie powinna być wyższa niż 80-90'C , a czas parzenia powinien wynosić 2-3 minuty. Zaparzanie wyższą temperaturą lub przez dłuższy okres czasu spowoduje gorzknienie naparu.
Skąd mamy wiedzieć jaką temperaturę ma woda? 
No cóż, jeśli nie mamy pod ręką termometru ;) a zakładam,że nie macie wystarczy odczekać odpowiednią ilość czasu po zagotowaniu wody.
- temperatura 90'C - odczekaj ok.3-4 minuty.
- temperatura 75'C - odczekaj ok.14 minut
 Oczywiście jest to orientacyjny czas na którego wpływ ma m.in. temperatura otoczenia.


Zielona herbata ma cudowne właściwości dla naszego organizmu. Dla mnie najważniejszą informacją jest to,że zawarta w niej kofeina przyspiesza termogenezę, co powoduje zwiększenie spalania tkanki tłuszczowej podczas spoczynku oraz podczas ćwiczeń fizycznych. Przeprowadzono badania w którym stwierdzono,że regularne picie 3-4 filiżanek zielonej herbaty spala 100 kcal dziennie. Ponadto zawiera naturalne przeciwutleniacze, które działają profilaktycznie w przypadku wielu chorób - zawał serca, miażdzyca, zakrzepy. Reguluje poziom glukozy, spowalnia jej wzrost po posiłku, a także obniża cholesterol. Spotkałam się również z wieloma artykułami popartymi badaniami mówiącymi o jej właściwościach antynowotworowych.

Oczywiście, nie można łudzić się,że picie codziennie choćby pół wiadra zielonej herbaty pozwoli nam schudnąć bez innych wyrzeczeń. Zielona herbata jest tylko suplementem, który wspomaga przyspieszenie metabolizmu i redukcję tkanki tłuszczowej.


A Wy macie jakieś sposoby na przyspieszenie metabolizmu??


Pozdrawiam,

Prześlij komentarz