piątek, 19 kwietnia 2013

#8 Boots Botanics Purifying Body Souffle - suflet do ciała z wyciągiem z kasztanowca

Witajcie,
czy Wam też tak leci czas?dzień za dniem?bo mi okropnie...jak przychodzi wieczór to jestem tak wymordowana po całym dniu, (wstaję o 6 rano), że jedyne o czym marzę to ŁÓŻKO. Ten tydzień mam wyjątkowo zapracowany, a w weekend szykuje mi się wyjazd do Warszawy. W związku z tym pewnie będzie mnie teraz troszku mniej, ale wybaczcie.
Przy okazji chciałabym Wam co nieco napisać na temat bardzo miłego produktu za śmieszną cenę. Jest to  Boots Botanics Purifying Body Souffle - suflet do ciała z wyciągiem z kasztanowca. Kupiłam go całkowicie przypadkowo podczas większych zakupów kosmetycznych u Sprzedawcy z Allegro.pl.
Spodobało mi się opakowanie z metalowym wieczkiem nawiązujące do naturalnych kosmetyków.             Jeśli mam być szczera, to nie spodziewałam się cudów, ale na prawdę wierzcie mi bardzo miło się zaskoczyłam. Suflet ma bardzo delikatną, jedwabistą konsystencję, która szybko się wchłania i pięknie pachnie. Zapach jeszcze długo utrzymuje się na mojej skórze. Opakowanie nie jest zbyt duże, ale ja go używam głównie do rąk. Efekt nawilżenia utrzymuje się przez dłuższy czas, a na prawdę moje ręce są wysuszone i potrzebują sporej dawki nawilżenia. 

A co piszczy w składzie?
Skład wg mnie całkiem przyzwoity. 
Minerail Oil (Parrafinum Liquidum), parafina - emolient tzw. tłusty. Jest to substancja komedogenna,czyli lubi zapychać pory. Jednak jeśli nie stosujemy na twarz nie powinna nam zrobić krzywdy. Tworzy warstwę okluzyjną przez co zapobiega odparowaniu wody z powierzchni skóry, a więc pośrednio ma działanie nawilżające. Nadaje połysk i chroni przed szkodliwymi czynnikami środowiska.
Glycerin, gliceryna - substancja nawilżająca, ma zdolność przenikania w głąb skóry, dzięki czemu jest promotorem przenikania innych składników w głąb naszej skóry.
Steareth 21 - emulgator
Cocos Nucifiera Oil, olej kokosowy - olej otrzymywany z miąższu orzechów palmy kokosowej. Tworzy warstwę okluzyjną, która zapobiega odparowaniu wody z powierzchni skóry, zmiękcza i wygładza ją.
Cetearyl Alkohol - alkohol tłuszczowy, emolient tzw.tłusty. Również tworzy warstwę okluzyjną przez co zapobiega odparowaniu wody z powierzchni skóry, pośrednio ma działanie nawilżające.
Dimethicone - emolient tzw. suchy. Ułatwia rozprowadzanie kosmetyku na naszej skórze, ponadto również tworzy film na naszej skórze ograniczając ucieczkę wody z naskórka.
Beeswax (Apis Mellifera),wosk pszczeli - składnik regulujący oraz wiążący konsystencje. Wosk pszczeli bogaty jest w palmitynian mirycylowy, alkohole woskowe i węglowodry parafinowe.
Petrolatum, wazelina - emolient tzw.tłusty
Parfum- substancje zapachowe
Phenoxy ethanol, fenoksyetanol - substancja konserwująca. Chroni kosmetyk przed namnażaniem się bakterii przy użytkowaniu np. nabieraniu kremu palcem. Dopuszczalne stężenie w kosmetykach to 1,0%
Carbomer - zagęstnik
Methylparaben, Propylparaben - substancje konserwujące tzw. parabeny. Jedne z najbardziej przebadanych konserwantów.
Aescelus hippocastanum (Horse chestnut) extract - ekstrakt z kasztanowca zwyczajnego, będący źródłem wielu bioaktywnych związków. Nie wdając się w szczegóły dodam,że związki te mają działanie przeciwzapalne, przeciwbakteryjne, rozkurczowe i uszczelniające naczynia krwionośne.
Dipropylene glycol -środek rozpuszczający
Potassium hydroxide - regulator pH, dozwolony do stosowania w ograniczonym stężeniu
Tetrasodium EDTA - zwiększa trwałość i stabilność kosmetyku
Maltrodextrin, maltrodekstryna - zagęstnik
Silica, krzemionka - stabilizator emulsji, przedłuża trwałość kosmetyków, zapobiega przed rozwarstwianiem.

Jak widać gorsze składniki są za perfumami, więc ich ilość jest na prawdę niewielka. Natomiast z przodu składu mamy wszystko co nam nawilży skórę, w tym olejek kokosowy w którym jestem ostatnio zakochana. Szkoda tylko,że "tytułowy" wyciąg z kasztanowca jest tak daleko w składzie.



Cena 6zł/75 ml (allegro.pl)

Jeśli będziecie robić zakupy na Allegro zachęcam do wypróbowania tego kremiku, bo na prawdę jest przyjemny. W sieci znalazłam m.in sklep internetowy drugstore w którym można kupić większe opakowanie tego cudeńka - kosztuje 12,59 /450 ml.

Pozdrawiam i miłego weekendu życzę :)

Prześlij komentarz